Pillow Talk 1: Imke Dielen

Mocht je Imke Dielen nog niet kennen:

  • ze is een bekende (nou ja) blogster,
  • ze twittert af en toe (genoeg om buiten Twitter ook al hashtags te gebruiken),
  • ze is verzot op auto’s (en op nog veel meer),
  • ze is een online-evangelist (maar nog steeds verliefd op haar oude liefde Papier) en
  • ze heeft recent een boek geschreven en mag dus voortaan ook als “auteur” aangekondigd worden.
  • Kortom: een vrouw waarnaast je wel eens wil wakker worden.

Dat is me (nog?) niet gelukt, dus mailde ik vrijdagmiddag maar een lijstje pillow talk-vragen naar miss Dielen. Gisteravond kreeg ik haar – soms wel verrassende – antwoorden op mijn vragen:

Welk advies had je beter nooit genegeerd?

Zwem nooit zat met wit ondergoed op een vakantie met klasgenoten in de Provence.

Waar word je rupsig van?

Een fysiek magazine dat zo goed en mooi is dat het pijn doet aan je hart. En @moerman blijkbaar (heb ik vannacht ontdekt) *bloos*

Wat is je favoriete woord?

“Nevermind” op dit moment, maar elke paar maanden heb ik wel een ander stopwoordje #melike

Welk geluid of lawaai hoor je graag?

Een drum en een akoestische gitaar. En mijn broer die me op zaterdagmorgen wakker maakt met live pianomuziek!

Heb je ooit iemand (compleet) zot gemaakt, en zo ja, wie en hoe?

Zot in negatieve zin, niet dat ik weet, zot in de zin van liefdeszot… euh ja.🙂 #lekkerdiscreet blijven hier

Verwar je soms mensen opzettelijk?

Dat deed ik vroeger toen ik nog bij P-magazine/Menzo/Ché werkte, bij zo van die wannabe BV’s. #demax😉

Waarover zou iedereen moeten zwijgen?

Boomerang Jack. (bloed, zweet en tranen voor dit mooie project van op mijn werk momenteel)

Wat is voor jou het belangrijkste dagelijkse ritueel?

Momenteel is het na mijn werk elke keer binnenspringen in mijn nieuw appartement🙂 (voorlopig kan ik er nog niet wonen, moet eerst nog geschilderd worden)

Waar heb je het meeste bang van?

Bloedworst, dat ziet er niet uit, stinkt en mensen eten dat zo raar.

Hoe wil je sterven?

In volle actie! Ik heb geen schrik voor de dood, want ik probeer uit elke dag het maximum te halen naar mijn gevoel. Ik probeer ook nergens spijt van te hebben, dat helpt!

Wat is je vroegste herinnering?

Mijn eerste ‘trouw’ in Afrika.

Wat verzamel je?

Alles wat ik mooi vind: oude koekedozen, mooie magazines, lanyards, foto’s, prullaria,… de zolder staat vol.

Wie of wat wil je echt niet kwijt geraken?

Mijn broer.

Over welke dingen des levens denk je soms na?

Alles, elke dag en veel te veel🙂

Wat is het extravagantste dat je ooit gedaan hebt?

Dan gaan we even fout: met een privé vliegtuig naar een Oxfam feestje in Genk geweest.🙂

Vond je het leuk?

Ja, waarom niet. Niemand heeft er schade aan beleefd.

Welke vijf woorden beschrijven je?

Als we toch bij de positieve woorden moeten blijven: extravagant, enthousiast, praatvaardig, levenslustig, nieuwsgierig.

Wat is je slechtste verslaving?

Kauwgom.

Wat deed je vannacht om middernacht?

Foto’s backuppen en de foto’s van de (studentachtige) doop van mijn broer bewerken. #lol

Wie is je grootste vijand?

Mannen.😉

Wie zijn je favoriete fictie-helden?

XIII (stripheld) en Sioban van “De klaagzang van de verloren gewesten” (stripheldin).

Wie zijn je helden in het echte leven?

Mannen en iedereen die me positief inspireert.

Wie of wat voor iemand had je graag willen zijn?

Een zo goed en positief mogelijk persoon, ook voor mijn omgeving (wat niet altijd simpel is).

Wat ligt er op je hart en wil je kwijt?

De mensen eens dringend moeten leren dat internet, internet is en geen alien of monster dat je zal bijten. #doeeensnormaal

Bedankt.

6 thoughts on “Pillow Talk 1: Imke Dielen

Geef een reactie

