The waiting game

Long overdue heb ik deze week eindelijk mijn BlackBerry 10 Dev Alpha device opgestuurd.

Tracking details van de UPS-verzending

Tracking details van de UPS-verzending

De Dev Alpha was het developer device dat ik in september 2012 van toen nog Research In Motion gekregen heb om apps te ontwikkelen voor hun nieuw besturingssysteem BlackBerry 10. Zo gezegd, zo gedaan.

Enfin, not really, want ik wou per sé native apps maken en dat is in C en C++ doen, en laat dat nu net wat moeilijker zijn dan pakweg HTML5 (dat gaat ook hoor, en zelfs zeer goed). Na veel vijfen en zessen en gevloek heb ik dan toch 2 apps in BlackBerry World gekregen, en in ruil daarvoor krijg ik dus onverwijld een Limited Edition BlackBerry Z10, het full touch flagship device met het nieuwe OS.

Limited Edition BlackBerry Z10

Limited Edition BlackBerry Z10

Ondertussen heb ik al wat mogen spelen met een demo toestel van die Z10, een gewone zwarte. Leuk toestel, de user interface is veel vlotter dan dat van een iOS device, maar om nu te zeggen dat het zo stabiel is: not really. Daarnet viel het mid conversation simpelweg uit, en gisteren zat ie in een reboot loop omdat de batterij bijna leeg was. Geef iets meer op voorhand een deftige waarschuwing bij het batterijsymbool, en schakel uzelf dan gewoon uit he.

Als ik u was: wacht nog tot de zomer om het te kopen, kwestie van de kinderziektes wat te ontlopen. Maar koop het dan zeker, want het OS is top en quasi alle grote apps bestaan op het platform. Enkel Instagram ontbreekt, maar dat kan via via wel geïnstalleerd geraken.

3 thoughts on “The waiting game

  1. En een genuine verkoopspraatje ja, ik vind het een veel leuker toestel en OS dan iPhone en iOS!

Geef een reactie

