Ik was een vader en een moeder verwijderd

Ik ben nog eens naar de mis geweest. Zonden afkopen enzo. Het was best wel een schone mis. Ik was een vader en een moeder verwijderd van Geena Lisa en Coco Jreen andere kale tiep. Op het einde van de mis vertelde de pater dat de mis gemaakt was door 4 jonge mensen uit een naburig dorp.

Er was een Jozef en een Maria met een mooie glimlach. Er was een ezel, en een os. En een plastieken Jezus. Het ging erom dat het leven om veel meer draait dan enkel de hoofdrolspelers. Denk ik. Ik heb niet altijd even goed opgelet. We hebben mensen nodig die onbaatzuchtig zien dat iemand hulp kan gebruiken. Zij het een Jozef die de slet van het dorp in huis haalt, zij het een ezel die zich koppig vastklampt aan wat hij in zijn hoofd gehaald heeft en mensen brengt waar ze moeten zijn, zij het een os die nut ziet in zijn eigen warme adem.

Ik ben naar de mis geweest. In een godvergeten gehucht. De mensen hadden het alleen nog niet door. We moesten elkaar een hand schudden en knuffels geven. Op het einde kregen we een zakje met twee suikerbonen. En daarna een kaars.

Geef een reactie

