The gek is back!

  1. Ik heb mij van Klout gehaald. Vind je het ook maar zever? Be a rebel and opt out!
  2. Een mixtape van Gehörschade Kollektiv op Smosblog gekregen. Vast niet hard genoeg voor die party animals van studenten maar een kniesoor die daar op let.
  3. Vrienden vertrekken voor een half jaar of langer naar het verre buitenland! Houston (Texas), Guatemala en Australië! Misschien moet ik eens een bezoekje brengen.
  4. Met geld dat ik via een bijverdienste verdien? Who needs a web/mobile app? Or a DJ? Hit me!
  5. En andere vrienden keren binnenkort terug vanop wereldreis. En ik ga iets minder lang en minder ver naar Marseille en omstreken.
  6. Ik heb nog eens een echte brief geschreven. Sindsdien vind ik mijn handschrift iets intiems, maar da’s vooral uit schaamte.
  7. Over schaamte gesproken: er hangen weer heel wat lelijke foto’s in het straatbeeld. Ik heb een paar van die lelijkaards (enfin, schone mensen met lelijke foto) aangesproken en die zeggen dat al die foto’s door fotografen met heel veel ervaring genomen zijn. Ik ruik een monopolie en een ontkenning van the importance of beauty in absolutely everything (opgepast: presentatie in PDF, zeer groot bestand).
  8. Nog meer schaamte: samenvatting van de meeste hun programma in de gazet gaat als volgt ->
    blablabla, bekende trien op plaats 2, blablabla, dochter van op plaats 9, blabla, idioot op plaats 14, meer transparantie in de gemeentelijke financiën, blablabla

    Transparantie schmansparantie! Open data, hoe moeilijk kan het zijn. En stel eens een budget op voor het komende jaar gebaseerd op het huidige jaar en zet dat op uw gemeentelijke partijsite. Dat we zien wat uw partij wil verwezenlijken. En of dat realistisch is. En of ge het nu al wel goed weet wat ge de komende jaren wilt verwezenlijken.

    Hoe moeilijk kan het zijn. (Spoiler alert: zeer moeilijk.)

  9. Enkele interessante teksten om te lezen (ik ben terug begonnen met wat meer in Delicious te steken):
    1. Why Enterprise Software Sucks. (the one who buys isn’t the one who uses it)
    2. A Generation Lost In The Bazaar. Great quote:

      “Quality happens only if somebody has the responsibility for it, and that ‘somebody’ can be no more than one single person—with an exception for a dynamic duo.”

    3. How To Write. By apparently legendary David Ogilvy. Ik vind kunnen schrijven best wel belangrijk.
    4. Why Campaign Reporters Are Behind The Curve. Over waarom op uw lauweren rusten voor weinig goed is, over waarom investeren in op de hoogte blijven belangrijk is.
  10. Nog iets wat ge zeker eens moet gelezen hebben: de invloed van sociale media op verkiezingen. In de tekst wordt het volgende geschreven over Twittergebruikers:

    Ze stellen zich kritisch op, maar blijken er niet in te slagen rechtstreeks in contact te treden met de politici.

    Ja hallo, is dat niet de totaal omgekeerde wereld? Politici worden niet anders dan gementiond op twitter, en die mannen en vrouwen reageren amper! 

Geef een reactie

