Waarom zou ik?

Ik staak niet. Niet echt een reden toe behalve dat ik tot 2048 in plaats van 2046 zou moeten werken of dat ik geen 5 jaar tijdskrediet meer kan opnemen zonder er door de overheid voor betaald te worden.

Maar ik ben out of touch met de andere lagen van de maatschappij (ik zit te veel op Twitter, wat had je nu gedacht) en zie alleen collega’s uit dezelfde business en nuttelozen van de nacht als ik ’s nachts uitga. Ik heb 5 jaar gestudeerd voor een diploma waar sommigen jaloers en anderen dan weer neerbuigend over doen. Ze doen maar, wat kan ik eraan doen dat ik gestudeerd heb, of dat mijn ouders dat voor mij betaald hebben? Moeilijk gaat ook, ik ken wel een aantal jonge mensen die zelf hun studies en kot betalen door er voor te werken. Ze hebben gelijk om kansen te grijpen. Kansen grijpen wil namelijk niet zeggen dat je moet wachten tot ze in je schoot geworpen worden. Neen, kansen grijpen wil zeggen dat je nog een beetje moeite mag doen.

Moeilijk gaat ook.

Als er maandag blokkades blijken te zijn, dan keer ik mijn wagen om (dank u bank om dat geld aan mij te lenen zodat ik het niet van mijn spaarboekje moest halen) en neem ik wel de fiets. Al vroor het stukken van mijn oor. (Ha, ik zou er dan nog eens 8 euro fietsvergoeding voor krijgen, en dat om een luttele 40 kilometer te fietsen.)

PS: Misschien moet ik toch eens tijd maken om dat 180 bladzijden tellend regeerakkoord te lezen, ge weet maar nooit waar het goed voor kan zijn… De inhoudstafel alleen al is 5 komma 1 bladzijden lang!

Geef een reactie

