Over het einde van Google

Ik stootte vandaag (via @martijnsss) op een artikel genaamd Kan Facebook het einde van Google betekenen?, gepost op DutchCowboys.nl.

Veel drama en shit (nou ja), omdat er iemand op TechCrunch er van uitgaat dat Facebook meer van u weet dan Google. Hier is de premisse waar ze uit de bocht gaan:

De Facebookdata staan toe een veel nauwkeuriger idee te krijgen van waar iemand echt in is geïnteresseerd; meer nog, Facebook weet met aan de werkelijkheid grenzende nauwkeurigheid waarin iemand écht geïnteresseerd is.

Pech voor mij dat ik niet alles op Facebook gooi. Verdeel en heers!

Ik heb meer nuttige links in Delicious zitten dan wat ik ooit op Facebook gegooid heb, hell, zelfs op Twitter heb ik meer links geshared dan op Facebook…

2 thoughts on “Over het einde van Google

  1. En Trunkly verzamelt links van GR, FB, Twitter, Tumblr, Posterous… een bedrijfje om in de gaten te houden😉

  2. Dat ze beiden van mij veel weten, is 100% irrelevant. Ik kijk dagelijks naar een aflevering van de Teenage Mutant Ninja Turtles en heb een stiekeme crush op Hilary Duff, en omdat Facebook dat weet, vindt het mij rapper dan Google een tandarts in een straal van 10 km rond Geraardsbergen? Kom zeg.
    Dat ze, omdat ze veel weten, adverteerders kunnen verleiden hun systeem met gerichte advertenties, dat klopt wel. Maar ik durf al eens iets als AdBlock te gebruiken. Als iedereen dat deed, waren ze beiden snel dood, denk ik dan. En moesten we opnieuw betalen voor bijvoorbeeld e-mail en data-opslag, dat ook, maar toch.
    Betalen voor hun (al dan niet meer uitgebreide) diensten, misschien wordt dat wel de toekomst van o.a. Facebook en Twitter en weet ik veel wie nog.

Geef een reactie

