Vooruitgang

Morgen (ondertussen al vanavond) ga ik mijn nieuwe Corsa ophalen. Het is een zuiniger model, zou gemiddeld maar 3,5 l/100 km verbruiken en maar 98 g CO2 per kweenihoeveel kilometer uitstoten.

Bij mijn vorige wagens noteerde ik elke dieselaankoop in een tekstbestandje op mijn Blackberry. Sinds mei of juni van dit jaar spookt het eigenlijk in mijn hoofd van dit een beetje “sociaal” aan te pakken: ik ben toen begonnen met het maken van een website waar je deze registraties zou kunnen maken en dan achteraf zou kunnen exploiteren en misschien zelfs een soortement competitie van maken: wie vervuilt er gemiddeld het meest en het minst?

Zoiets is natuurlijk niet op 1, 2, 3 uitgebouwd, en er moet natuurlijk ook de goesting zijn om het af te werken. De laatste weken heb ik mij dan ook af en toe beziggehouden met het uitwerken van de databank en web-frontend, en en passant ook van een Blackberry app. Geen van allen zijn al publiek vatbaar, maar voor mezelf kan ik vanaf morgen al verder.

Hieronder een slideshow met wat screenshots van de Blackberry app (in de simulatoren van de 9550 en de 9700). Je zal zien dat het niveau op nog niet veel werkt, maar in het kader van een iteratieve werkwijze is dat geen enkel probleem.😉

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Features:

  • basic styling van de basic widgets (gekleurde ipv witte achtergronden)
  • HTTP GET en POST requests zijn ook aan de praat gekregen (wat niet zo evident is op Blackberry, gezien de verschillende netwerktransporttypes dat ding aanbiedt / ondersteunt)
  • JSON library werkt
  • Euh, that’s it.🙂

6 thoughts on “Vooruitgang

  1. Moet mogelijk zijn, de API wordt publiek gemaakt als mijn Blackberry app af is, daarna kan iedereen die dat wil er een app voor schrijven.

  2. Bart, ik lijd aan een chronisch not-invented-here syndrome (nah, just kidding) en als ik die sites zie, dan bedenk ik mij dat het toch properder kan (ik ben eens benieuwd of ik het properder krijg ;-)).

    En nergens een API, dat ook niet.

    Maar’t is mij inderdaad te doen om de programmatie, een mens moet toch ooit nekeer zelf een API en een app gemaakt hebben, niet?

Geef een reactie

