Joeng joeng

  • Zaterdagmiddag haal ik mijn boorddocumenten en sleutel op bij de garage.
  • Dit weekend nog eens goed nagedacht en besloten dat er op de plaats van mijn ongeval sprake is/was van een onveilige verkeerssituatie. Verderop werken, kruispunt geblokkeerd door de (vracht)wagens in de file, allemaal voorgesorteerd op het rechterrijvak omdat er iets voorbij het kruispunt moest geritst worden. Zondagavond dus via een mailtje naar Ethias mijn rechtsbijstand ingeroepen (hoera voor rechtsbijstand mee te pakken bovenop mijn Burgerlijke Aansprakelijkheid).
  • Op maandag bel ik naar Ethias om te horen of ze mijn mail hebben ontvangen en of ze er iets mee gaan doen. Mijn dossier was al verhuisd van schadebeheerder naar rechtsbijstandkerel, ze hebben besloten om de tegenpartij verantwoordelijk te stellen. Ze hebben ook een expert aangesteld. Een mailtje naar mij mocht er wel af. Het is tenslotte al 2010, en brieven zijn toch nog twee of drie werkdagen onderweg.
  • Maandagavond passeer ik de garage, en geef ik een sleutel van mijn auto terug zodat de expert ook binnen kan kijken (en eventueel de motor starten).
  • Twee of drie werkdagen inderdaad, want afgelopen donderdag heeft mijn toenmalige schadebeheerder een brief opgestuurd – met de mededeling dat zij mij aansprakelijk stellen omdat ze mij niet kunnen verdedigen (op basis van de informatie op het aanrijdingsformulier) – die maandag pas is aangekomen.
  • Gisterenavond (dinsdagavond dus) passeer ik de garage. De expert blijkt al gepasseerd te zijn. Hij heeft niks gezegd tegen de mensen van de garage.
  • Vanmiddag (woensdag) belt iemand van de bvba Adetex Brussels met de mededeling dat gisteren (dinsdag) hun expert is langsgeweest bij de garage, maar dat de boorddocumenten en de sleutel niet aanwezig waren en dat ze een nieuwe afspraak willen maken. Ik heb ze gezegd dat de garage mijn sleutel wél nog heeft, en dat ze een kopie van de roze kaart hebben. Logistiek geklungel dus. Ik had die boorddocumenten zaterdagmiddag niet mogen ophalen (maar toen had ik mijn rechtsbijstand nog niet ingezet en was ik eigenlijk vooral nog ijverig op zoek naar opkopers en carrossiers).

Geef een reactie

