Schaken

Ik ben geen grootmeester. Verre van. Ik luister naar mijn lichaam en mijn instincten. Ik heb geen plan. Ik begin en probeer bij elke stap wat vooruit te kijken. Niet te ver. Dan kom je niet bedrogen uit. Vooruitkijken is wat makkelijker eens het spel begonnen is. Maar je kan er altijd naast zitten. Je tegenspeler legt zijn kaarten nu eenmaal niet onmiddellijk bloot. Hij heeft veel mogelijkheden. Ik ook. Soms maak je het keihard af in het midden. Soms word je keihard afgemaakt op de grenzen van het spelbord (waarom 8×8 en niet 12×12?). Je leert goed te kiezen door te spelen. Door veel te spelen. Door te leren van elkaar. Misschien moet ik toch maar eens een plan bedenken. En meer spelen.

2 thoughts on “Schaken

  1. Vroeger speelde ik het ook wel eens tegen de papa, maar de laatste tijd bijna niet meer, of het moest zijn op Vista. Eigenlijk zou ik dat meer moeten doen.

Geef een reactie

