Wie het kleine niet eert…

De ramp in Haïti is erg, zeer erg. We weten geen blijf met onze schuldgevoelens (waarom zij en niet wij?), en proberen die te kanaliseren via “het goede doel”. Morgen en overmorgen vinden er grote acties plaats in de mainstream media.

Maar vergeet ook de kleinere projecten niet. Ook zij zijn één voor één noodzakelijk voor de heropbouw en overleving van Haïti en z’n bevolking. Via via ben ik volgende projecten waar Belgen achter zitten tegengekomen:

  1. Educatief centrum Ti Soley Leve en
  2. Project Mamosa.

De gegevens om hen financieel te steunen kan je op de desbetreffende websites terugvinden. Fiscale attesten zijn verkrijgbaar, vanaf 30 euro krijg je de helft terug via de belastingen. Je kan dus met gemak beide projecten steunen. Doen!

2 thoughts on “Wie het kleine niet eert…

  1. Ik voel me niet schuldig over het feit dat er ergens op de wereld een aardbeving plaatsvond. Net zoals ik me niet schuldig voel over het feit dat ik in een welvarend land geboren ben. Het gaat hier om feiten die ik niet kan beïnvloeden, dus hoe kan ik mij daar schuldig over voelen? Ik kan daarentegen wel meeleven met de mensen in Haïti die alles verloren hebben en vanuit dat medeleven een steentje bijdragen.

Geef een reactie

