Terug naar Oosterweel

(Klik op de figuren voor iets meer detail)

Hierboven mijn benadering (rood) van het traject van de Oosterweelverbinding voorgesteld door de BAM (Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel).

De zwarte gebieden (Luchtbal, Merksem en Deurne) zullen – volgens Groen! en stRaten-Generaal – getroffen worden door fijn stof en lawaai-overlast. Ik kon het zwarte gebied misschien nog doorgetrokken hebben tot aan de luchthaven.

Afgaande op de richting van de start- en landingsbaan van de luchthaven van Antwerpen kunnen we een gemiddelde windrichting aannemen (vliegtuigen doen hun vertrekken en landingen tegen de wind in). Indien we ervan uitgaan dat fijn stof, lawaai en dergelijke meer zich mooi laten meedrijven door deze wind (oh do they?), dan bekomen we de blauwe zone als geïmpacteerd.

Besluit: ergens is Groen! de binnenstad vergeten!
PS: jaja, windrichting is niet statisch, maar als ik daar rekening mee moet houden, dan moet ik MATLAB weer installeren en daar heb ik nu ff geen zin in. Be my guest though!
PPS: wat met de reeds aanwezige infrastructuur zoals de R1? Die veroorzaakt nu geen overlast? En de petroleum-industrie?

Update: Kaarten gemaakt door BAM alhier.

One thought on “Terug naar Oosterweel

  1. Dat fijn stof… Daar hebben ze geen last van in San Francisco met de Golden Gate en de dubbeldek Bay Bridge? Of in andere steden zoals Lissabon? Of mag ik hier geen vergelijkingen trekken? Puur architecturaal zou ik voor een brug gaan.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s